FAQ

    Wat zijn de verzendkosten?

     

    Nu GRATIS* verzending voor bestellingen uit onze showroom voorraad!!
    *Lees de voorwaarden hier

     

    Verzendkosten: 

    Nederland:
    0-23 kg: € 7,35 incl.

    23-30 kg: € 11,53 incl.

    België:
    0-23kg: € 10,15 incl.

    23-30kg: € 14,32 incl.

    Duitsland:
    0-2kg: € 9,35

    2-5kg: € 10,20

    5-10kg: € 11,40

    10-20kg: € 12,68

    20-23kg: € 14,37

    23-30kg: € 15,58

    Luxemburg:
    0-2kg: € 12,85

    2-5kg: € 13,76

    5-10kg: € 15,88

    10-20kg: € 18,60

    20-23kg: € 22,23

    23-30kg: € 27,07

    Andere EU-landen:

    Voor andere landen dan Nederland en België gelden verschillende gewichtsklassen, de gewichtsklassen en prijzen kan je in de afbeelding onderaan vinden.

    Ter informatie: 1 paar schoenen weegt ongeveer 1½ tot 2 kilo (vooral Demonia modellen zijn vaak wat zwaarder).

    * Alle vermelde prijzen zijn in euro's en inclusief 21% BTW. Typefouten en prijswijzigingen (onze artikelen zijn onderhevig aan de Dollarkoers) zijn onder voorbehoud.  

    Prijswijzigingen per 2023:
    - Energietoeslag (Pakket NL, BE, binnen de EU)
    De hoge energie- en brandstofprijzen hebben veel invloed op consumenten en bedrijven. Als gevolg van deze stijging voert PostNL per 1 januari 2023 een energietoeslag van € 0,12 per pakket in. De energietoeslag geldt voor alle pakketsoorten.

    Piektoeslag: Gedurende zes weken, beginnend in de maand november, zal de piektoeslag worden doorberekend bovenop de prijs van het versturen van zowel een pakket als een brievenbuspakje. De piektoeslag is vastgesteld op € 0,25 per pakket (€ 0,30 incl. btw) en € 0,15 per brievenbuspakje (€0,18 incl. btw) en geldt voor iedere bestemming. Deze komt nog bovenop de bedragen die hierboven zijn genoemd.

    De kosten voor verzending staan hieronder voor enkele landen binnen Europa aangegeven. Je kunt op het plaatje klikken om deze vergroot in een nieuwe pagina te openen.

    Foutmeldingen bij bestellen

    Als een bepaalde maat wel in je winkelmandje kan worden toegevoegd maar er iets fout gaat bij de checkout, denk aan:

    • geen verzendadres kunnen invoeren
    • een foutmelding krijgen bij het invoeren van een (geldig) adres
    • geen verzendmethode kunnen kiezen
    • geen betaalmethode kunnen kiezen
    • een andere melding waardoor je je bestelling niet kan voltooien

    Neem dan contact met ons op: info@party-shoes.nl

    Is een model op voorraad? | Wat is de levertijd?



    Wij kopen in principe in op bestelling bij onze Amerikaanse leverancier.

    Om die reden is de levertijd doorgaans één tot 1½ week.



    Wanneer een model in onze showroom op voorraad is zal je, na het selecteren van de gewenste maat, een voorraadindicatie zien;
    "... op voorraad in de showroom";
    die aangeeft hoeveel wij van dit model in voorraad hebben.

    De voorraadindicatie staat op de productpagina boven de beschrijving en onder de prijs en zal er ongeveer zo uitzien:

    op voorraad

    Indien een artikel in onze eigen showroom op voorraad is, verzenden wij deze binnen een paar dagen.


    Als een artikel wel leverbaar is, maar niet op voorraad is in onze eigen showroom dan staat er een voorraadindicatie met "leverbaar bij de leverancier" wat er zo uit zal zien:

    Leverbaar


    Is een artikel niet op voorraad en ook niet leverbaar bij de leverancier, dan wordt dit (in de meeste gevallen) aangegeven doordat het artikel niet te bestellen is/niet in je winkelwagen geplaatst kan worden als je op de gewenste maat drukt en deze indicatie te zien is:

    uitverkocht

    Het kan voorkomen dat een maat inmiddels wel is uitverkocht, maar dat wij dat nog niet hebben doorgekregen*.

    Als je een artikel in je winkelwagen kan toevoegen wil dit zeggen dat het artikel naar alle waarschijnlijkheid leverbaar is* bij de leverancier (uitverkoop-modellen uitgezonderd; hiervan kan het zijn dat ze inmiddels zijn uitverkocht).
    De levertijd bedraagt dan ongeveer één tot 1½ week.




    Pre-orders en Backorders:

    Soms zijn modellen of maten tijdelijk uitverkocht maar binnen niet al te lange tijd weer leverbaar, deze kan je dan toch (alvast) bestellen; dit noemen we een Backorder.

    Voor Pre-orders geldt ongeveer hetzelfde; alleen hier gaat het om nieuwe stijlen die nog niet eerder zijn uitgebracht. Wanneer deze binnen niet al te lange tijd door de leverancier verwacht worden dan kan je alvast een Pre-order plaatsen.

    Backorder:
    Als een bepaalde maat als backorder te bestellen is dan wordt de "aan winkelwagen toevoegen"-knop vervangen door een zwarte "Backorder"-knop.
    Die knop ziet er zo uit:

    backorder

    In de beschrijving staat dan dat je een backorder kan plaatsen als je deze knop ziet, en kan je vinden wanneer ze (waarschijnlijk) weer leverbaar zullen zijn.
    De verwachte leverdatum is een indicatie, maar houd er rekening mee dat deze altijd nog een beetje kan verschuiven.

    Als je deze knop ziet werkt het bestelproces verder hetzelfde als bij een 'normale' bestelling, je kan een artikel gewoon in je winkelwagen plaatsen en afrekenen.
    In je winkelwagen is wel de tekst "Status: Backorder" te zien.

    Pre-orders:
    Ook bij Pre-orders kan je de verwachte release-datum in de beschrijving vinden en is het bestelproces hetzelfde als bij een 'normale' bestelling.
    Een Pre-order heeft de volgende zichtbare kenmerken op een productpagina:

    pre order

    Dat is niet te missen he ;)

    Let op: de levertijd is in beide gevallen dan ook langer dan 1 tot 1½ week.
    Dit is afhankelijk van wanneer artikelen daadwerkelijk (weer) leverbaar zijn bij de leverancier; én van de verzending van onze leverancier vanuit Amerika naar Nederland.
    De levertijd zal vanaf de verwachte datum ongeveer anderhalf tot twee weken bedragen.

    We houden je uiteraard op de hoogte van de status.

    Wil je graag vóór het plaatsen van je bestelling weten of een artikel op voorraad is of wat de levertijd is, neem dan contact met ons op: info@party-shoes.nl




    * het kan soms voorkomen dat een model toch niet leverbaar blijkt te zijn wanneer wij deze voor je inkopen; wij zijn uiteindelijk ook afhankelijk van onze leverancier en of de huidige voorraad-aanduiding klopt. In dit geval zullen we altijd in overleg met jou een passende oplossing zoeken; we kunnen je eventueel helpen bij het uitkiezen van een ander model of een andere kleur, kijken of wij wellicht iets in onze eigen voorraad hebben, of uitzoeken wanneer het gewenste model wel weer leverbaar is en je op een 'back order' lijst zetten; dan ontvang je het bestelde artikel zodra deze weer leverbaar is. Uiteraard krijg je ook altijd de keuze om je bestelling te annuleren, in dat geval ontvang je het betaalde bedrag terug op dezelfde wijze als dat je betaald hebt*. 

    *zie ons terugbetalingsbeleid voor meer informatie

    Welke maatvoering hanteert Party-shoes?

    Onze schoenen en laarzen komen uit Amerika en hebben de Amerikaanse maatvoering (1 inch = 2,54 cm). Deze maatvoering is omgerekend naar de West Europese maat die wij in Nederland, België en overige EU-landen hanteren.
    Onze omgerekende EU-maatvoering verschilt met die van onze Amerikaanse leverancier die op de doos staat. De ervaring leert namelijk dat met name de schoenmaten vanaf US-12 groter uitvallen.

    Bestel de maat die je normaliter draagt, wij houden al rekening met hoe een model uitvalt (groot, klein of conform de maat). Soms informeren we de klant hier expliciet over.

    Indien je tussen 2 maten inzit, adviseren wij meestal bij een gesloten, dicht model, zoals een pump of laars, de maat naar boven af te ronden. Bij een open model, zoals een sandalet; waarbij de tenen en hak 'open' zijn, adviseren we naar beneden af te ronden.

    Mocht je een specifieke US-maat willen bestellen, selecteer dan de gewenste US-maat die bij de maten staat aangegeven. Wij bestellen altijd de corresponderende US-maat die erbij staat; de door ons bepaalde bijbehorende EU-maat kan dus verschillen van de EU-maat die op de doos staat vermeld.

    Uiteraard mag je ons altijd op advies vragen over welke maat je nodig hebt: info@party-shoes.nl

    Wij hanteren de volgende, omgerekende maatvoering:

    maat US-5 = maat 35
    (soms ook EU maat 34)

    maat US-6 = maat 36

    maat US-7 = maat 37

    maat US-8 = maat 38

    maat US-9 = maat 39

    maat US-10 = maat 40

    maat US-11 = maat 41

    maat US-12 = maat 42/43

    maat US-13 = maat 44

    maat US-14 = maat 45

    maat US-15 = maat 46

    maat US-16 = maat 47/48 

    maat US-17 = maat 48/49

    Unisex | Mannenmaten

    Sommige stijlen hebben een andere maatvoering; op onze website staan die vermeld als Unisex(mannen)-maten. Deze verschillen van de maatvoering hierboven en hebben de volgende omgerekende maatvoering:

    maat US-3 = maat 35 

    maat US-4 = maat 36

    maat US-5 = maat 37

    maat US-6 = maat 38

    maat US-7 = maat 39

    maat US-8 = maat 40

    maat US-9 = maat 41

    maat US-10 = maat 42/43 

    maat US-11 = maat 44

    maat US-12 = maat 45

    maat US-13 = maat 46

    maat US-14 = maat 47/48

    maat US-15 = maat 48/49

    Enkele Funtasma-stijlen hebben de volgende omgerekende maatvoering: 

    maat S = 40 - 42
    maat M = 43/44
    maat L = 45/46
    maat XL = 47/48 (49)

    Als je de schacht-omvang, lengte en kuitomvang van laarzen wil weten dan kan je de "Boot shaft circumference data sheet" gebruiken. 

    In deze data sheet kan je de kuitomvang, schachtomvang en schachtlengte van elk type laars vinden bij maat 37 (US-7) en daarbij de gemiddelde toename (of afname) per maat.

    Boot shaft circumference data sheet in het Nederlands

    Boot shaft circumference data sheet in het Engels

    Hoe weet ik welke maat ik heb, en welke ik moet bestellen?

    Om de juiste maat te bepalen kun je het beste je voeten 's avonds opmeten. Na een hele dag lopen en staan zijn ze op dat moment van de dag het grootst.

    Voor het opmeten plaats je je blote voet op een vel papier en teken je met een potlood de omtrek. Meet vervolgens met een liniaal de afstand in centimeters (van de buitenkant van je hiel tot de bovenkant van je grote teen). Vervolgens kijk je in onderstaande omrekentabel welke maat voor jou het beste zou passen.

    US-5 | maat 35 | 22,8 cm
    (soms ook EU maat 34)

    US-6 | maat 36 | 23,5 cm

    US-7 | maat 37 | 24,1 cm

    US-8 | maat 38 | 24, 8 cm

    US-9 | maat 39 | 25,4 cm

    US-10 | maat 40 | 26 cm

    US-11 | maat 41 | 26,7 cm

    US-12 | maat 42/43 | 27,3 cm

    US-13 | maat 44 | 27,9 cm

    US-14 | maat 45 | 28,6 cm

    US-15 | maat 46 | 29,2 cm

    US-16 | maat 47/48  | 29,8 cm

    US-17 | maat 48/49 | 30,5 cm

    Uiteraard dien je bij de maatbepaling tevens rekening te houden met of je blote voeten hebt, of panty's, kousen of sokken gaat dragen. Wij raden je aan om liever een maatje te groot, dan te klein te bestellen. Mocht de schoen iets ruimer zitten, dan kun je dit verschil altijd nog ondervangen door hier een inlegzool of gel/foamkussen in te doen. Je zou ook een heelgrip kunnen gebruiken om de ruimte aan de achterkant kleiner te maken (en je enkels meer comfort te bieden.)

    Overigens houden wij al rekening met het feit of bepaalde modellen kleiner of groter uitvallen. Mocht jij dat ook al gedaan hebben, laat ons dat dan direct weten (bij 'eventuele opmerkingen' tijdens je bestelling) zodat het bestelde artikel niet twee maten te groot of te klein wordt ingekocht. Mocht je toch graag een bepaalde US-size willen bestellen, bestel dan de US-size die bij de maat-keuze staat (en vermeldt dit eventueel ook bij de opmerkingen als je zéker wil zijn of je de juiste maat hebt gekozen). Als je niet de gewenste US-maat kiest dan ontvang je de maat waarvan wij uit ervaring weten dat dit de juiste opgegeven EU-maat is.

    Als je de schacht-omvang, lengte en kuitomvang van laarzen wil weten dan kan je de "Boot shaft circumference data sheet" gebruiken.  

    In deze data sheet kan je de kuitomvang, schachtomvang en schachtlengte van elk type laars vinden bij maat 37 (US-7) en daarbij de gemiddelde toename (of afname) per maat. 

    Boot shaft circumference data sheet in het Nederlands

    Boot shaft circumference data sheet in het Engels

    Schachtomvang, -lengte en kuitomvang laarzen

    Als je de schacht-omvang, lengte en kuitomvang van laarzen wil weten dan kan je de "Boot shaft circumference data sheet" gebruiken. 

    In deze data sheet kan je de kuitomvang, schacht-omvang en schachthoogte(lengte) van elk type laars vinden bij maat 37 (US-7) en daarbij de gemiddelde toename (of afname) per maat.

    Boot shaft circumference data sheet in het Nederlands

    Boot shaft circumference data sheet in het Engels

    Voorbeeld van hoe je deze sheet kunt gebruiken:
    
Je wilt weten wat de afmetingen zijn van de Electra-3000 en je hebt zelf maat 40.
In het overzicht zoek je 'Electra-3000' en daar vind je de volgende gegevens:

    Je kan dit plaatje ook openen in een nieuw venster door erop te klikken

    Bij maat 37:
    De kuitomvang: 27 cm
    De schachthoogte(lengte): 70,70 cm
    De schacht-omvang: 38 cm.

    Voor maat 40 moet je de gemiddelde toename drie keer toepassen:
    van maat 37 naar 38 = 1x, van 38 naar 39 = 2x, van 39 naar 40 = 3x

    De kuitomvang: 27 cm + 2,4 cm (3 x 0,80) = 29,4 cm
    De schachthoogte(lengte): 70,70 cm + 4,50 cm
 (3 x 1,50) = 75,2 cm
    De schachtomvang: 38 cm + 3 cm (3 x 1,00) = 41 cm.

    De Electra-3000 heeft dus bij maat 40:
    
een kuitomvang van 29,4 cm, een schachthoogte(lengte) van 75,2 cm 
en de schachtomvang is 41 cm.

    Hoe maak ik een keuze en plaats ik een bestelling?

    Je kunt op een artikel klikken om meer informatie te krijgen, de beschrijving te lezen en meer foto's te zien. Je kunt ook zoeken op categorie, stijl-naam of merk, bijvoorbeeld 'laarzen', 'Shaker' of 'Devious'. Er zijn verschillende manieren om artikelen toe te voegen aan de winkelwagen.

    Snelle manier: Klik op de overzichtspagina op de knop 'opties kiezen' onder het gewenste artikel om je maat te selecteren. Klik vervolgens op 'aan winkelwagen toevoegen' en het wordt in je winkelwagen geplaatst.

    Andere manier: Klik op de naam of foto van een artikel om de productpagina te openen. In het volgende venster heb je de mogelijkheid meer foto's te bekijken en aanvullende informatie en een beschrijving van het artikel/de artikelen te lezen. Als je op een foto klikt, verschijnt er een vergroting van de foto op het gebied dat je selecteert en kan je verschillende details beter bekijken. Je kan deze verslepen naar het gewenste gebied, en bij nogmaals klikken sluit je deze vergroting weer.

    Wil je de schoenen of laarzen op deze pagina bestellen, selecteer dan de gewenste maat (en soms kleur of materiaal-soort) door in het menu naast de foto's op de gewenste maat te klikken. Je kunt ook het aantal dat je wilt bestellen wijzigen. Let op: dit kan alleen als er voldoende voorraad is.
    Klik vervolgens op ' aan winkelwagen toevoegen' en het gekozen artikel wordt in je winkelwagen geplaatst. 

    Is een uitverkocht product nog leverbaar?



    Wij kopen in principe in op bestelling bij onze Amerikaanse leverancier.

    Om die reden is de levertijd doorgaans één tot 1½ week.



    Wanneer een model in onze showroom op voorraad is zal je, na het selecteren van de gewenste maat, een voorraadindicatie zien;
    "... op voorraad in de showroom";
    die aangeeft hoeveel wij van dit model in voorraad hebben.

    De voorraadindicatie staat op de productpagina boven de beschrijving en onder de prijs en zal er ongeveer zo uitzien:

    op voorraad

    Indien een artikel in onze eigen showroom op voorraad is, verzenden wij deze binnen een paar dagen.


    Als een artikel wel leverbaar is, maar niet op voorraad is in onze eigen showroom dan staat er een voorraadindicatie met "leverbaar bij de leverancier" wat er zo uit zal zien:

    Leverbaar


    Is een artikel niet op voorraad en ook niet leverbaar bij de leverancier, dan wordt dit (in de meeste gevallen) aangegeven doordat het artikel niet te bestellen is/niet in je winkelwagen geplaatst kan worden als je op de gewenste maat drukt en deze indicatie te zien is:

    uitverkocht

    Het kan voorkomen dat een maat inmiddels wel is uitverkocht, maar dat wij dat nog niet hebben doorgekregen*.

    Als je een artikel in je winkelwagen kan toevoegen wil dit zeggen dat het artikel naar alle waarschijnlijkheid leverbaar is* bij de leverancier (uitverkoop-modellen uitgezonderd; hiervan kan het zijn dat ze inmiddels zijn uitverkocht).
    De levertijd bedraagt dan ongeveer één tot 1½ week.




    Pre-orders en Backorders:

    Soms zijn modellen of maten tijdelijk uitverkocht maar binnen niet al te lange tijd weer leverbaar, deze kan je dan toch (alvast) bestellen; dit noemen we een Backorder.

    Voor Pre-orders geldt ongeveer hetzelfde; alleen hier gaat het om nieuwe stijlen die nog niet eerder zijn uitgebracht. Wanneer deze binnen niet al te lange tijd door de leverancier verwacht worden dan kan je alvast een Pre-order plaatsen.

    Backorder:
    Als een bepaalde maat als backorder te bestellen is dan wordt de "aan winkelwagen toevoegen"-knop vervangen door een zwarte "Backorder"-knop.
    Die knop ziet er zo uit:

    backorder

    In de beschrijving staat dan dat je een backorder kan plaatsen als je deze knop ziet, en kan je vinden wanneer ze (waarschijnlijk) weer leverbaar zullen zijn.
    De verwachte leverdatum is een indicatie, maar houd er rekening mee dat deze altijd nog een beetje kan verschuiven.

    Als je deze knop ziet werkt het bestelproces verder hetzelfde als bij een 'normale' bestelling, je kan een artikel gewoon in je winkelwagen plaatsen en afrekenen.
    In je winkelwagen is wel de tekst "Status: Backorder" te zien.

    Pre-orders:
    Ook bij Pre-orders kan je de verwachte release-datum in de beschrijving vinden en is het bestelproces hetzelfde als bij een 'normale' bestelling.
    Een Pre-order heeft de volgende zichtbare kenmerken op een productpagina:

    pre order

    Dat is niet te missen he ;)

    Let op: de levertijd is in beide gevallen dan ook langer dan 1 tot 1½ week.
    Dit is afhankelijk van wanneer artikelen daadwerkelijk (weer) leverbaar zijn bij de leverancier; én van de verzending van onze leverancier vanuit Amerika naar Nederland.
    De levertijd zal vanaf de verwachte datum ongeveer anderhalf tot twee weken bedragen.

    We houden je uiteraard op de hoogte van de status.

    Wil je graag vóór het plaatsen van je bestelling weten of een artikel op voorraad is of wat de levertijd is, neem dan contact met ons op: info@party-shoes.nl




    * het kan soms voorkomen dat een model toch niet leverbaar blijkt te zijn wanneer wij deze voor je inkopen; wij zijn uiteindelijk ook afhankelijk van onze leverancier en of de huidige voorraad-aanduiding klopt. In dit geval zullen we altijd in overleg met jou een passende oplossing zoeken; we kunnen je eventueel helpen bij het uitkiezen van een ander model of een andere kleur, kijken of wij wellicht iets in onze eigen voorraad hebben, of uitzoeken wanneer het gewenste model wel weer leverbaar is en je op een 'back order' lijst zetten; dan ontvang je het bestelde artikel zodra deze weer leverbaar is. Uiteraard krijg je ook altijd de keuze om je bestelling te annuleren, in dat geval ontvang je het betaalde bedrag terug op dezelfde wijze als dat je betaald hebt*. 

    *zie ons terugbetalingsbeleid voor meer informatie

    Waarom kan ik mijn maat niet bestellen?

    Het kan zijn dat jouw maat (tijdelijk) niet op voorraad is bij de leverancier. Om teleurstelling te voorkomen kan deze maat (tijdelijk) niet worden besteld. Uitverkocht wil niet per definitie zeggen 'niet meer leverbaar', in veel gevallen worden ze wel weer geproduceerd en kunnen ze besteld worden zodra onze leverancier ze binnen heeft. Neem gerust even contact met ons op over de desbetreffende schoen en maat om te informeren of- en wanneer deze weer leverbaar zijn. Wij informeren graag bij de leverancier of de door jou gewenste schoen nog te bestellen is en wanneer deze naar verwachting weer in stock komen.
    In enkele gevallen is het nog niet bekend of- en wanneer ze weer leverbaar zullen zijn, áls ze worden bij geproduceerd dan kan het nog wel drie- tot vier maanden duren voordat ze weer leverbaar zijn. Maar in de meeste gevallen zal dit enkele weken tot 2 maanden zijn, en als je geluk hebt soms nog maar een week.

    Voor meer informatie over Pre orders, backorders en clearance/sale artikelen lees onze pagina over Clearance/Sale en Pre orders en Backorders

    Als een bepaalde maat wel in je winkelmandje kan worden toegevoegd maar er iets fout gaat bij de checkout, neem dan contact met ons op: info@party-shoes.nl

    Denk aan:

    • geen verzendadres kunnen invoeren
    • een foutmelding bij het invoeren van een (geldig) adres
    • geen verzendmethode kunnen kiezen
    • geen betaalmethode kunnen kiezen

    Worden er extra kosten berekend?

    Party-shoes brengt geen extra administratiekosten in rekening** als je iets bij ons besteld: je betaalt bij ons alleen voor de bestelde artikelen + de verzendkosten


     

    Nu GRATIS* verzending voor bestellingen uit onze showroom voorraad!!
    *Lees de voorwaarden hier

     

    Verzendkosten*:

    Nederland:
    0-23 kg: € 7,35 incl.

    23-30 kg: € 11,53 incl.

    België:
    0-23kg: € 10,15 incl.

    23-30kg: € 14,32 incl.

    Duitsland:
    0-2kg: € 9,35

    2-5kg: € 10,20

    5-10kg: € 11,40

    10-20kg: € 12,68

    20-23kg: € 14,37

    23-30kg: € 15,58

    Luxemburg:
    0-2kg: € 12,85

    2-5kg: € 13,76

    5-10kg: € 15,88

    10-20kg: € 18,60

    20-23kg: € 22,23

    23-30kg: € 27,07

    Andere EU-landen:
    Voor andere landen dan Nederland en België gelden verschillende gewichtsklassen, de gewichtsklassen en prijzen kan je in de afbeelding onderaan vinden.

    Ter informatie: 1 paar schoenen weegt ongeveer 1½ tot 2 kilo (vooral Demonia modellen en modellen met een grote plateauzool zijn vaak wat zwaarder).

    * Alle vermelde prijzen zijn in euro's en inclusief 21% BTW. Typefouten en prijswijzigingen (onze artikelen zijn onderhevig aan de Dollarkoers) zijn onder voorbehoud.  

    Prijswijzigingen per 2023:
    - Energietoeslag (Pakket NL, BE, binnen de EU)
    De hoge energie- en brandstofprijzen hebben veel invloed op consumenten en bedrijven. Als gevolg van deze stijging voert PostNL per 1 januari 2023 een energietoeslag van € 0,12 per pakket in. De energietoeslag geldt voor alle pakketsoorten.

    Piektoeslag: Gedurende zes weken, beginnend in de maand november, zal de piektoeslag worden doorberekend bovenop de prijs van het versturen van zowel een pakket als een brievenbuspakje. De piektoeslag is vastgesteld op € 0,25 per pakket (€ 0,30 incl. btw) en € 0,15 per brievenbuspakje (€0,18 incl. btw) en geldt voor iedere bestemming. Deze komt nog bovenop de bedragen die hierboven zijn genoemd.

    De kosten voor verzending staan hieronder voor enkele landen binnen Europa aangegeven. Je kunt op het plaatje klikken om deze vergroot in een nieuwe pagina te openen.

    **Indien je kiest voor betalen met Creditcard, Apple Pay, Bancontact, MisterCash of PayPal dien je rekening te houden met extra betaalkosten. Deze kosten worden in geval van een retour niet terugbetaald omdat deze betalingen niet bij ons binnenkomen maar bij de betreffende betaaldienst.

    Wanneer je een bestelling (gedeeltelijk) wenst te retourneren, kunnen we mogelijk €25,- importeer-/porto-/invoerrecht-(btw) kosten in rekening brengen; afhankelijk van de kosten die wij hiervoor hebben moeten maken en of we het/de bestelde artikel(en) hebben moeten inkopen bij onze leverancier.

    Dit bedrag zal in mindering worden gebracht op de te ontvangen terugbetaling.

    Lees ons Retour- en Terugbetalingsbeleid en onze Algemene voorwaarden voor meer uitleg hierover.

    Wanneer zijn jullie geopend?

    Party- & Kinky-shoes zijn webshops. 

    Enkel en alleen op afspraak is het mogelijk om schoenen te bekijken en te passen in de showroom.

    Neem dus eerst contact met ons op alvorens je naar Arnhem afreist!

    Gelieve dit ook écht te respecteren - het kan namelijk zijn dat we:

      • niet aanwezig zijn
      • pakketten aan het wegbrengen of inpakken zijn
      • al andere afspraken hebben op dat moment, en het liefst geven we iedereen natuurlijk onze volledige aandacht.

    Respect voor ons, en voor onze klanten:

    Niet iedereen is even comfortabel met-, of gewend aan- het passen en kopen van schoenen of laarzen. Wij hebben een veelzijdig publiek en zijn zeker dol op spontane mensen, maar we zijn er ook voor een niche;
    Gespecialiseerd in  grote maten-, fetisj-, unisex-, drag-, crossdressing-, (en noem maar op-) -shoes en -boots.
    Wij bij Kinky-shoes zijn graag een veilige, prettige omgeving voor wie dat ook maar nodig heeft; en dat wordt moeilijker wanneer iemand onaangekondigd langs besluit te komen.

    We moeten in zo'n situatie sowieso een overweging maken of we je wel kúnnen helpen (hangt af van meerdere factoren: tijd, ruimte, beschikbare voorraad)
    en omdat het soms gewoon echt niet gelegen komt kan het ook wel eens een ongemakkelijke, vervelende situatie opleveren... En dat willen we natuurlijk voorkomen.

    Gelieve begrip en respect hiervoor te hebben, en contact op te nemen voorafgaand aan een bezoek:

    info@party-shoes.nl

    Voorraad:

    Onze voorraad bestaat voornamelijk uit geannuleerde bestellingen, geretourneerde (ongebruikte en onbeschadigde) artikelen, omgeruilde artikelen, verkeerd ingekochte- of geleverde artikelen en in enkele gevallen door ons ingekochte modellen/maten die we in onze showroom aanwezig willen hebben.

    Pleaser heeft meer dan 4000 unieke artikelen in soms wel 13 maten en 20 kleur-/materiaal- variaties. Helaas kunnen wij zo'n grote collectie bij lange na niet kwijt in onze showroom, en hebben we dus ook niet alles in onze voorraad. Als je spontaan een bezoek brengt aan de showroom is er dus ook een kans dat we niets in voorraad hebben in je maat of gewenste kleur/materiaal/stijl.

    Niet alles wat in de webshop staat is fysiek aanwezig in onze showroom --> daarom hebben we ook een levertijd van 1 tot 1½ week.

    Bezoekadres: Thomas J. Witteroosstraat 18 | 6827 AZ  ARNHEM

    Kan ik bij jullie langskomen om artikelen te passen of te bekijken?

    Party- & Kinky-shoes zijn webshops. 

    Enkel en alleen op afspraak is het mogelijk om schoenen te bekijken en te passen in de showroom.

    Neem dus eerst contact met ons op alvorens je naar Arnhem afreist!

    Gelieve dit ook écht te respecteren - het kan namelijk zijn dat we:

      • niet aanwezig zijn
      • pakketten aan het wegbrengen of inpakken zijn
      • al andere afspraken hebben op dat moment, en het liefst geven we iedereen natuurlijk onze volledige aandacht.

    Respect voor ons, en voor onze klanten:

    Niet iedereen is even comfortabel met-, of gewend aan- het passen en kopen van schoenen of laarzen. Wij hebben een veelzijdig publiek en zijn zeker dol op spontane mensen, maar we zijn er ook voor een niche;
    Gespecialiseerd in  grote maten-, fetisj-, unisex-, drag-, crossdressing-, (en noem maar op-) -shoes en -boots.
    Wij bij Kinky-shoes zijn graag een veilige, prettige omgeving voor wie dat ook maar nodig heeft; en dat wordt moeilijker wanneer iemand onaangekondigd langs besluit te komen.

    We moeten in zo'n situatie sowieso een overweging maken of we je wel kúnnen helpen (hangt af van meerdere factoren: tijd, ruimte, beschikbare voorraad)
    en omdat het soms gewoon echt niet gelegen komt kan het ook wel eens een ongemakkelijke, vervelende situatie opleveren... En dat willen we natuurlijk voorkomen.

    Gelieve begrip en respect hiervoor te hebben, en contact op te nemen voorafgaand aan een bezoek:

    info@party-shoes.nl

    Voorraad:

    Onze voorraad bestaat voornamelijk uit geannuleerde bestellingen, geretourneerde (ongebruikte en onbeschadigde) artikelen, omgeruilde artikelen, verkeerd ingekochte- of geleverde artikelen en in enkele gevallen door ons ingekochte modellen/maten die we in onze showroom aanwezig willen hebben.

    Pleaser heeft meer dan 4000 unieke artikelen in soms wel 13 maten en 20 kleur-/materiaal- variaties. Helaas kunnen wij zo'n grote collectie bij lange na niet kwijt in onze showroom, en hebben we dus ook niet alles in onze voorraad. Als je spontaan een bezoek brengt aan de showroom is er dus ook een kans dat we niets in voorraad hebben in je maat of gewenste kleur/materiaal/stijl.

    Niet alles wat in de webshop staat is fysiek aanwezig in onze showroom --> daarom hebben we ook een levertijd van 1 tot 1½ week.

    Bezoekadres: Thomas J. Witteroosstraat 18 | 6827 AZ  ARNHEM

    Kan ik het bestelde artikel op een ander adres of afhaalpunt laten bezorgen?

    Je kunt je bestelling ook naar een ander adres of afhaalpunt laten verzenden. Hieronder zijn twee instructies te vinden voor (op volgorde):
    - het verzenden naar een ander adres.
    - het afhalen op een afhaalpunt. 

    Ander adres (geen afhaalpunt):

    Na het toevoegen van de gewenste producten klik je vanuit je winkelwagen (het tasje recht bovenin) op “afrekenen”. Je komt nu in het check-out scherm waar je een aantal stappen moet doorlopen:

    
Stap 1: "Naam"

    Vul het adres waar je het heen wil zenden en de gegevens van de persoon naar wie je het wil verzenden in. Als je zelf de bevestigingsmail wilt ontvangen, mag je je eigen e-mailadres invullen.
    Na het afronden van de bestelling ontvang je een bevestigingsmail waarin je de bestelstatuspagina van de bestelling kunt vinden. Je kan altijd besluiten om de verzendinformatie naar de ontvangende partij te sturen.

    Stap 2: "Verzending"
    
Controleer de verzendinformatie en kies een verzendmethode.

    Je krijgt hier twee opties:

    "tot … kg
" of "tot … kg Pakketpunt
"
    Kies in dit geval voor de optie zonder “Pakketpunt”

    thuisbezorging

    Stap 3: "Betaling"
    Selecteer de gewenste betaalmethode, onderaan deze pagina kan je ervoor kiezen om een ander factuuradres in te vullen. Daar kunnen eventueel je eigen gegevens ingevuld worden.

    Stap 4: "Bestelling nakijken"
    
Controleer de verzendgegevens, het adres, de betaalmethode en factuuradres. Als deze allemaal kloppen kan je de bestelling plaatsen door de betaling af te ronden.

    In de laatste stap van het check-out scherm kun je je bestelling afronden en betalen.
     

    Afhaalpunt:


    Voor zendingen binnen Nederland en België kan je ook kiezen om je pakket naar een afhaalpunt te laten sturen en deze daar zelf op te halen.

    Je kunt ná het plaatsen van de bestelling het gewenste afhaalpunt invullen op de check-out pagina. Mocht je dit zijn vergeten, dan ontvang 30 minuten na je bestelling ook nog een mail met een herinnering een afhaalpunt in te voeren. Kijk voor de zekerheid ook in je spam-box.

    Na het plaatsen en betalen van je bestelling kom je op een bedank-pagina waar je de optie krijgt een afhaalpunt te selecteren. Die ziet er zo uit:

    bedankt-pagina

    Instructies voor het selecteren van een afhaalpunt:

    Na het toevoegen van de gewenste producten klik je vanuit je winkelwagen (het tasje recht bovenin) op “afrekenen”. Je komt nu in het check-out scherm waar je een aantal stappen moet doorlopen:

    Stap 1: "Naam"

    Vul het adres van de persoon waar je het heen wil zenden en de gegevens van de persoon naar wie je het wil verzenden in. Als je dit zelf bent vul je hier dus je eigen gegevens in. Je hoeft hier nog niet het afhaalpunt in te voeren.
    Als je het naar iemand anders laat sturen maar zelf de bevestigingsmail wilt ontvangen, mag je je eigen e-mailadres invullen. Na het afronden van de bestelling ontvang je een bevestigingsmail waarin je de bestelstatuspagina van de bestelling kunt vinden. Je kan altijd besluiten om de verzendinformatie naar de ontvangende partij te sturen 

    Stap 2: "Verzending"

    
Controleer de verzendinformatie en kies een verzendmethode.

    Je krijgt hier twee opties:

    "tot … kg
" of "tot … kg Pakketpunt
"
    Kies in dit geval voor de optie met “Pakketpunt”

    pakketpunt

    Stap 3: "Betaling"
    Selecteer de gewenste betaalmethode, onderaan deze pagina kan je ervoor kiezen om een ander factuuradres in te vullen. Daar kunnen eventueel je eigen gegevens ingevuld worden als je de bestelling naar iemand anders verstuurt via een afhaalpunt.

    Stap 4: "Bestelling nakijken"
    Controleer de verzendgegevens, het adres, de betaalmethode en factuuradres. Als deze allemaal kloppen kan je de bestelling plaatsen door de betaling af te ronden.

    In de laatste stap van het check-out scherm kun je je bestelling afronden en betalen.

    Je kunt ná het plaatsen van de bestelling het gewenste afhaalpunt invullen op de check-out pagina. Mocht je dit zijn vergeten dan ontvang 30 minuten na je bestelling ook nog een mail met een herinnering een afhaalpunt in te voeren. Kijk voor de zekerheid ook in je spam-box.

     
    Als je niet zeker bent of het allemaal is gelukt:
    
Neem na het plaatsen van je bestelling contact met ons op waarin je je ordernummer doorgeeft met de gewenste afhaallocatie.


    Let op: wij controleren het adres dat je invoert niet handmatig, je bent zelf verantwoordelijk voor het invoeren van een correct adres. Als we je bestelling twee keer (of vaker) moeten verzenden vanwege een ongeldig ingevoerd adres moet je elke nieuwe zending zelf betalen, en brengen we de verzendkosten vooraf bij je in rekening.

    Kan ik het bestelde artikel afhalen in de showroom?

    Je kunt ook gratis je bestelling op afspraak bij ons afhalen in de showroom. Kies bij het plaatsen van je bestelling voor de optie 'afhalen' en er worden geen portokosten in rekening gebracht. Je ontvangt bericht van ons wanneer het bestelde artikel/de bestelde artikelen bij ons binnen zijn; en (vanaf) wanneer je ze kan afhalen.

    We vragen je altijd om een afspraak met ons in te plannen; het kan namelijk voorkomen dat er niemand aanwezig is in de showroom en je voor een dichte deur komt te staan.

    Afhaaladres: Thomas J. Witteroosstraat 18 | 6827 AZ  ARNHEM 

    Kan ik mijn retourzending naar een antwoordnummer zenden?

    Helaas kan dit niet. Wij proberen onze prijzen scherp te houden, om dat te kunnen blijven doen betaal je als klant zelf voor de kosten voor je retourzending.
    Er zijn helaas nu eenmaal klanten die veelvuldig en gemakkelijk artikelen blijven omruilen en retourneren. De kosten die wij hiervoor maken willen we niet doorberekenen aan andere klanten door bijvoorbeeld onze prijzen te verhogen. Wij maken dus geen gebruik van een antwoordnummer.

    Het is aan jou met welke vervoerder je de retourzending verzendt, maar je kunt het pakket natuurlijk ook persoonlijk bij ons kantoor in Arnhem afgeven. Gelieve ook hiervoor wel een afspraak te maken.

    Om een duidelijk beeld te geven over welke kosten wij voor elke bestelling maken;
    Wij kopen voor jou op bestelling een artikel/artikelen in bij onze leverancier en betalen:
    - voor het artikel
    - voor de verzending van het artikel vanuit Amerika naar ons
    - invoerrechten (douane-kosten)
    - invoer-btw
    - overige inklaringskosten (o.a. verwerking van het inklarings/invoer proces)
    - de verzendkosten van je bestelling vanuit ons naar jou
    En in het geval van een omruiling:
    - nog een keer tot meerdere keren verzendkosten vanuit onze locatie naar jou en andersom

    Wanneer mensen dus keer op keer bestellingen blijven retourneren zijn al deze kosten voor ons; wij betalen dan immers de betaling voor de bestelling aan de klant terug, maar maken wel al deze kosten wel nog steeds, dat is als kleine lokale webwinkel natuurlijk niet vol te houden.

    Daarom hebben we, helaas, moeten besluiten om voor geretourneerde artikelen die door ons zijn ingekocht bij onze leverancier €25,- importeer-/porto-/BTW-/invoerrecht- kosten (per bestelde artikel) in rekening te brengen; afhankelijk van de kosten die wij hiervoor hebben moeten maken. Dit bedrag zal in mindering worden gebracht op de te ontvangen creditering.
    Zie onze Algemene voorwaarden en Retourbeleid voor extra informatie hierover.

    Hoe verricht ik een betaling?

    De meeste betaalmethoden die wij aanbieden op onze website gaan via Mollie, Shopify Pay en PayPal.

    Indien je hebt gekozen voor 'Vooraf betalen' ontvang je een bevestiging van je bestelling per e-mail en word je vriendelijk verzocht de betaling binnen 5 dagen te voldoen. Indien de betaling niet voldaan is, wordt de bestelling niet in behandeling genomen en komt deze te vervallen. Je ontvangt dan een annuleringsbevestiging. Mocht je handmatig geld willen overmaken kan dat op de volgende manieren:

    Online (handmatig) via internetbankieren naar:

    Bankrekeningnummer:
    NL52 ASNB 0781 2874 05
    Op naam van:
    MusiChiaLee te Arnhem
    Bij de overschrijving s.v.p. het ordernummer vermelden.

    Voor betalingen vanuit België zijn de volgende bankgegevens nodig, én je dient voor de optie "SHA" (shared) betaling te kiezen (= kosteloos).

    IBAN NL52 ASNB 0781 2874 05

    BIC ASNBNL21 

     

    Je bestelling wordt pas in behandeling genomen zodra wij je betaling hebben ontvangen. 

    Overige vragen

    Voor overige vragen kan je contact met ons opnemen:

    info@party-shoes.nl

    © 2023 Party-shoes | typefouten en prijswijzigingen voorbehouden | prijzen zijn incl. 21% btw 

     

     

    Wat zijn Pre-orders en Backorders?

    Wij kopen in principe in op bestelling bij onze Amerikaanse leverancier. Om die reden is de levertijd doorgaans één tot 1½ week.
    Maar er zijn ook uitzonderingen op deze levertijd.

    Pre-orders en Backorders:

    Soms zijn modellen of maten (tijdelijk) niet leverbaar, maar binnen niet al te lange tijd wél (weer) leverbaar en kan je deze toch alvast bestellen: dit noemen wij Pre-orders en Backorders.


     Pre-orders:

    Pre-orders zijn bestellingen voor nieuwe stijlen die nog niet eerder zijn uitgebracht. Wanneer de leverancier deze binnen niet al te lange tijd verwacht, dan kan je daar bij ons alvast een Pre-order voor plaatsen.

    Bij Pre-orders kan je de verwachte release-datum op verschillende plekken in de productpagina vinden zodat het duidelijk is dat het om een pre-order gaat. Het bestelproces is voor een pre-order verder hetzelfde als bij een 'normale' bestelling. Een Pre-order heeft de volgende zichtbare kenmerken op een productpagina:

    Dat is niet te missen toch? ;)


     Backorder:

    Als een bepaald model uitverkocht is dan laat Pleaser deze in de meeste gevallen weer opnieuw produceren. Wanneer Pleaser verwacht dat deze binnen niet al te lange tijd weer leverbaar zijn, dan kan je deze alvast bestellen; dit noemen we een Backorder

    Als een bepaalde maat als backorder te bestellen is dan wordt de "aan winkelwagen toevoegen"-knop vervangen door een zwarte "Backorder"-knop die er zo uit ziet:

    backorder

    Let op: vaak zijn van een bepaald model niet álle maten uitverkocht; de "backorder" knop verschijnt alleen bij de maten die uitverkocht zijn, voor maten die wel leverbaar zijn zal de "aan winkelwagen toevoegen"-knop weer verschijnen. 

    In de beschrijving op de productpagina kan je zien wanneer ze (waarschijnlijk*) weer leverbaar zullen zijn. 

    Ook hierbij is het bestelproces hetzelfde als bij een normale bestelling, als je op de "backorder"-knop drukt voeg je een artikel toe aan je winkelwagen en kan je je bestelling afrekenen. Bij een backorder-artikel is in de winkelwagen wel de tekst "Status: Backorder" te zien.

    *De verwachte leverdatum is een indicatie, maar houd er rekening mee dat deze altijd nog een beetje kan verschuiven.

    We proberen vooral artikelen in backorder-optie te plaatsen als de verwachting is dat deze binnen een maand weer leverbaar zijn. 
    Bij een Pre-order kan dit soms iets langer zijn, maar willen we alvast laten zien welke nieuwe stijlen we binnenkort kunnen leveren. De verwachte datum is in beide gevallen wel altijd op de productpagina te vinden.

    Goed om te weten: de levertijd is in beide gevallen dan ook langer dan 1 tot 1½ week.
    Dit is afhankelijk van wanneer artikelen daadwerkelijk (weer) leverbaar zijn bij de leverancier; én van de verzending van onze leverancier vanuit Amerika naar Nederland.
    De levertijd zal vanaf de verwachte datum ongeveer anderhalf tot twee weken bedragen.

    We houden je uiteraard op de hoogte van de status.


    ** wanneer wij een artikel voor je inkopen kan soms helaas toch voorkomen dat een model (nog) niet leverbaar blijkt te zijn op de aangegeven datum; wij zijn uiteindelijk ook afhankelijk van onze leverancier en of de huidige voorraad-aanduiding en verwachting klopt. In dit geval zullen we altijd in overleg met jou een passende oplossing zoeken;

    We zullen uitzoeken wanneer deze dan wél leverbaar zal zijn, maar we kunnen eventueel ook helpen:
    - bij het vinden van een ander model, of een andere kleur
    - door in onze eigen voorraad te kijken of wij wellicht iets hebben
    En uiteraard heb je ook altijd de keuze om je bestelling te annuleren (mits deze nog niet onderweg is naar ons,) in dat geval ontvang je het betaalde bedrag terug op dezelfde wijze als dat je betaald hebt*. 

    *zie ons terugbetalingsbeleid voor meer informatie